Karl Marx Sözleri
Karl Marx’ın düşünceleri, sosyalizm ve komünizmin gelişmesinde önemli bir rol oynamıştır. Ancak, onun fikirleri farklı yorumlara ve eleştirilere de maruz kalmıştır. Bugün Marx’ın eserleri, sosyal bilimlerde ve siyasette önemli bir referans noktası olarak kabul edilmektedir.
Karl Marx Sözleri Kısa
-> Her şeyi sorgulayın.
-> Dünyanın kurtuluşu sosyalizmdedir.
-> İnsan gelişmesinin alanı zamandır.
-> İnsanoğlu önüne çıkan sorunlara çözüm arar.
-> Kapitalizm gölgesini satamadığı ağacı keser.
-> Görünen, gerçek olsaydı bilime gerek kalmazdı.
-> Dünyayı anlamak yetmez, onu değiştirmek gerekir.
-> Herkesten yeteneğine göre, herkese ihtiyacı kadar!
-> Kitapları yalayıp yutmaya mahkum bir makineyim ben.
-> Metalar dünyası büyüdükçe insanlar dünyası küçülür.
-> Tarihin tekerleği hep ileriye ve iyiye doğru döner.
-> Lanetlenmeyi göze almayan bir insan hiçbir şey yapamaz.
-> İnsan ancak toplum içinde bireye dönüşebilen bir hayvandır.
-> Özgürlük; köleler için değil, köle olduğunu bilenler içindir.
-> Tarih kendini tekrarlar, ilk trajedi, sonra güldürü şeklinde.
-> Kapitalist üretimin en büyük engeli, sermayenin ta kendisidir.
-> Tarihte ne olmuşsa başka türlüsü olmayacağı için öyle olmuştur.
-> Eğer sevgi üretmiyorsa yüreğiniz, başarılı bir üretici değilsiniz.
-> Kitaplarım, onları yazarken içtiğim tütünün bile parasını karşılamadı.
-> Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir.
-> Eğer dış görünüş ve şeylerin özü aynı olsaydı, o zaman bilime gerek kalmazdı.
-> İnsanın kendi doğasına yabancılaşması kapitalist toplumun en temel kötülüğüdür.
-> Mülkiyetin ilk biçimi, kadın ve çocukların, kocanın kölesi olduğu ailede yatar.
-> Komünistlerin teorisi tek bir cümlede toplanabilir: Özel mülkiyetin lağvedilmesi.
-> Fikir, çıkardan ayrı tutulduğu her zaman içler acısı bir başarısızlığa uğramıştır.
-> İnsanlık tarihi bir mücadeledir ama ırklar ya da bireyler değil, sınıflar arasında.
-> Kadının, erkeğin egemenliğinden kurtuluş derecesi, özgürlüğün en temel göstergesidir.
-> Dünyanın bütün işçileri, birleşin! Zincirlerinizden başka kaybedeceğiniz birşeyiniz yok!
-> Madem ki insanı biçimlendiren yaşadığı koşullar; koşullar en insanı şekilde biçimlenmelidir.
-> Radikal olmak, şeyleri kökünden kavramak demektir. Fakat insan için kök, insanın kendisidir.
-> Filozoflar dünyayı yalnızca çeşitli biçimlerde yorumlamışlardır; oysa sorun onu değiştirmektir.
-> İnsanların aldatıcı mutluluğu olarak dinin kaldırılması, onların gerçek mutluluklarını talep etmektir.
-> Makineler uzmanlaşmış emeğin isyanını bastırmak için kapitalistler tarafından işe koşulan silahlardır.
-> Özel mülkiyetin egemen olduğu yerde, insanların ilişkisi ve kadın erkek ilişkisi bir ticarete dönüşür.
-> Halkın hayali mutluluğu olan dinin ortadan kaldırılmasını istemek, halkın gerçek mutluluğunu istemektir.
Karl Marx Kitap Alıntı Sözleri
-> Her toplumsal çağın, büyük adamlara gereksinmesi vardır ve eğer onları bulamazsa, kendisi yaratır, icat eder.
-> İnsan doğaya ne kadar yabancılaşırsa o kadar toplumsallaşır, ne kadar toplumsallaşırsa da o kadar kendine yabancılaşır.
-> Ne kadar azsan, yaşamını ne kadar az görkemli kurmuşsan o kadar çoksun demektir ve görkemli yaşamın da o denli büyüktür.
-> İnsanların maddi yaşam koşullarını belirleyen onların bilinçleri değildir, bu maddi koşullar onların bilinçlerini belirler.
-> İnsanların varlığını belirleyen onların bilinçleri değildir; tersine insanların bilinçlerini belirleyen onların varlıklarıdır.
-> Kendini ne kadar azaltırsan o kadar çoğa sahip olursun; çünkü kendine has yaşamın ifadesi ile dış dünyanın ifadesi ters orantılıdır.
Karl Marx Meşhur Sözleri
-> Hayvan olmak istiyorsan olabilirsin elbette. Bunun için insanlığın acılarına sırt çevirmen ve yalnız kendi postuna özen göstermen yeterli.
-> İşe fiilen başlar başlamaz, artık, emeği onun olmaktan çıkmıştır ve bunun için de bu emeğin şimdi işçi tarafından satılması sözkonusu olamaz.
-> ‘Emek’ yakın doğası itibarıyla özgür olmayan, insani olmayan, toplumsal olmayandır, özel mülkiyetin tabi kıldığı ve özel mülkiyeti yaratandır.
-> Reform, gerçek anlamda teorik bir anlam taşır. İlericilik, önceki zamanlarda rahibin beyninde başladığı gibi, şu anda da bir filozofun beyninde başlamalıdır.
-> Tıpkı bir dinde insanın kendi beyninin ürünü superguzelsozler.com olan şeylerin yönetimine girmesi gibi, kapitalist üretimde de, insanoğlu, kendi elinden çıkma ürünler tarafından yönetilir.
-> Kapitalist toplum ile komünist toplum arasında, birinden ötekine devrimci dönüşüm dönemi yer alır. Buna da bir siyasal geçiş dönemi tekabül eder ki, burada devlet, proletaryanın devrimci diktatörlüğünden başka bir şey olamaz
-> Karşılığında sevgi uyandırmadan seviyorsanız, yani sevgi olarak sevginiz karşılıklı sevgi yaratmıyorsa; seven bir kişi olarak dışavurumunuzla kendinizi sevilen bir kişi yapamıyorsanız, sevginiz güçsüzdür, bu bir talihsizliktir.
-> Örümcek, işini dokumacıya benzer şekilde gördüğü gibi, arı da peteğini yapmada pek çok mimarı utandırır. Ne var ki, en kötü mimarı en iyi arıdan ayıran şey, mimarın, yapısını gerçekte kurmadan önce, onu hayalinde kurabilmesidir.
Karl Marx Sözleri Uzun
-> İnsanlar tarihlerini kendileri yaparlar, ama onu serbestçe kendi seçtikleri parçaları bir araya getirerek değil, dolaysızca önlerinde buldukları, geçmişten devreden verili koşullarda yaparlar. Tüm göçüp gitmiş kuşakların oluşturduğu gelenek, yaşayanların beyinlerine bir kabus gibi çöker.
-> Özel mülkiyet bizi öylesine aptal ve tek yanlı hale getirdi ki, bir nesnenin, ancak bizim için bir sermaye olarak var olduğunda, ya da ona doğrudan sahip superguzelsozler.com olduğumuzda, yediğimizde, içtiğimizde, giydiğimizde, içinde yaşadığımızda vs. Kısaca onu kullandığımızda onun bizim olduğunu düşünürüz.
-> Katı olan her şey buharlaşıyor, kutsal olan her şey dünyevileşiyor ve en sonunda insanlar yaşamın gerçek koşullarıyla ve diğer insanlarla ilişkileriyle yüzleşmeye zorlanıyor. Modern burjuva toplumu, böylesine kudretli üretim ve mübadele araçlarının bir araya getirmiş olan bu toplum, yer altı güçlerini kontrol edemez bir büyücüye benziyor.
-> En sonunda, insanın ayrılmaz parçası olan her şeyin alışveriş ve pazarlık konusu olduğu zaman gelip çattı. Bu, o zamana kadar el değiştiren; fakat ticaret konusu olmayan, erdem, duygu, kanaat, bilgi ve bilinç gibi şeylerin de ticaret konusu olduğu bir zamandır. Tek kelimeyle her şey ticaret konusu oldu. Bu, genel kokuşma ve evrensel ölçekli alışveriş dönemidir. Eğer ekonomik terimlerle ifade etmek gerekirse, bu, maddi olsun manevi olsun, her şeyin gerçek değerinin saptanması için pazara getirildiği bir zamandır.